Musiknostalgi 90-tal #2
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den förra tråden började bli seg, så vi fortsätter i den här tråden.
En av mina största favoriter från 1990-talet, nämligen Chesney Hawkes och The One and Only från filmen Buddy's Song, som kom 1991. Har tyvärr inte lyckats se filmen än, men hoppas fortfarande att den ska dyka upp på någon tv-kanal så småningom.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Chesney Hawkes var populär under min gymnasietid. Men endast den låten. En annan låt var You med Ten Sharp. 1992 tror jag var året. Jag stormtrivs i Karlstad, men det gjorde jag inte då på den tiden. Jag längtade hem oerhört mycket under första läsåret och den här låten som spelades då om och om igen påminner om den tiden.
#1 Chesney var väl lite av ett "one-hit-wonder", men han har faktiskt gjort en hel del andra väldigt bra låtar. Det var bara det att de inte blev lika populära, så det är inte så många som hört dem. 🙂
Några av mina favoriter:
Såg nu att filmen Buddy's Song finns på Youtube. Så den ska jag titta på, förhoppningsvis i helgen. 👍
Chesney är tydligen även rätt bra på att laga mat. Han kom så långt som till semifinalen i engelska "Celebrity MasterChef" 2015.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1 Kul att kolla tillbaka. Ten Sharp var dom amerikaner? Nej. Britter? Nej. Var dom kanske svenskar? Nej. Nederländare? Ja..
Fyra sekunder. Längre än så kunde inte Magnus Uggla hålla emot 1993. Blev lite av en landsplåga på den tiden.