Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etiketter: spellekar
Läst 185 ggr
Carmarino
2

Quiz - Har du kulturkoll?

I veckans Allers hittade jag den här quizen. Trodde inte jag var särskilt kulturell, men lyckades ändå få 18 rätt av 20. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
0

Det blev en tjuga. Trots att inte heller jag ser mig som kulturknutte behövde jag faktiskt inte ens gissa på någon den här gången. Lär betyda att det är en lätt quiz.

[[eskils_]]
0

19 rätt. Ingen expert men gillar en del kulturformer. Klarade inte den skånska frågan.

Carmarino
0

Grattis Göstage! 🏆

Tror quizen är hyfsat lätt, men det beror nog också lite på hur mycket man kommer ihåg av det man en gång lärt sig. 😉

Själv hade jag inte koll på varken Alice Tegnérs visor eller klaverinstrumentet. Tänkte fel på det sistnämnda. Vet ju egentligen vilket det är, men förväxlade det i tankarna med ett annat instrument.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
0

Jättebra eskils! 🥳

Herveaux
0

15/20 kände mig säker på 7st resten var rena gissningar. 😐

// Harley

Carmarino
0

Inte dåligt att gissa rätt på så många Herveaux. 👍

Grodan
0

Oj, denna var en plåga. Jag fick gissa på det mesta. Det var ju bara tråkfrågor. 😃 😛(inget personligt carmarino ❤️) 12/20

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Carmarino
0

#7 Vi har alla olika intressen Grodan. 😃

12 av 20 är ju inte dåligt om man gissar på nästan alla frågorna. 👍

Tarotstollan
0

Jag hade 18 rätt. Missade Picasso och Birgit Nilsson.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
0

#9 Jättebra Tarotstollan! 🥳

Birgit Nilsson har jag hyfsad koll på, för hon bodde ca 5,5 mil härifrån. Fast jag har ändå aldrig varit på hennes museum. ☺️