Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etiketter: spellekar
Läst 330 ggr
Carmarino
1

Quiz - Vad kan du om Norge?

Veckans quiz på News55 handlar om Norge. Själv kan jag inte så mycket om Norge, men lyckades skrapa ihop 7 rätt av 10. Var hyfsat säker på 4-5 av frågorna och gissade på resten.

https://news55.se/quiz/vad-kan-du-om-norge/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
0

Du fick 7 rätt av 10 frågor.

Många gissningar blev det… Man borde nog veta mer om grannlandet.

Carmarino
0

Inte dåligt eskils. 👍

Undrar om jag hade fått bättre resultat om det gällt Danmark? Tycker att jag vet mer om det än om Norge i alla fall. Fast det beror ju helt på vilka frågor det blir. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lillyrod
0

Du fick 5 rätt av 10 frågor.

Det var bara 2 frågor jag var helt säker på.

Caeli
0

6 av 10. Skapligt av mig som aldrig har varit i Norge!

Carmarino
0

Hälften rätt är inte dåligt Lillyrod - särskilt om man gissat på de flesta. 👍

Carmarino
0

Har inte heller varit i Norge någon gång Caeli, och så sex (och sju) rätt får vi vara nöjda med. 👍

Sabah
0

Ni kan alla vara väldigt nöjda, själv fick jag 3 rätt! Säger som eskils, man borde kunna mer om sitt grannland, men det var inte den typ av frågor som jag kunde! Det var endast en fråga jag kunde.

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

Sabah det var inga lätta frågor precis, så tre rätt är ju ändå nära 30 procent. 👍

Vixxen
0

Du fick 9 rätt av 10 frågor. Ditt resultat är 63 procent bättre andra som gjort denna quiz. Missade på vilken stavkyrka det gällde.

Carmarino
0

Jättebra Vixxen. 🥳

Den frågan hade jag också fel på. 🙂

Vixxen
0

Tack Carmarino!

[[eskils_]]
0

#2 Tack Carmarino!

Sabah
0

Tack, Carmarino!🙂 Vi får kora Vixxen som Dagens Norrman! Själv tar jag priset som Dagens Dumbom! (lite galghumor skadar inte! 😁)

💖🧡💛💚💙💜

Vixxen
1

#13 Japp här är Dagens Norska!

Carmarino
0

#13 #14 Ja, tills det kommer någon med alla rätt så är Vixxen Nostalgisajtens egen norska. 👍😃

Vixxen
2

#15 Tackar, tackar! 🇳🇴 😃 Det är inte fy skam!

[Moon AppleGrey]
0

6/10, men det enda av de jag hade rätt på som jag var stensäker på från första början var namnet på landsförrädaren.

Tarotstollan
0

5 rätt, de flesta gissningar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
0

Inte dåligt RAotNB. 👍

Carmarino
0

Hälften rätt är bra Tarotstollan. 👍