Quiz - Vad kan du om Norge?
Veckans quiz på News55 handlar om Norge. Själv kan jag inte så mycket om Norge, men lyckades skrapa ihop 7 rätt av 10. Var hyfsat säker på 4-5 av frågorna och gissade på resten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Du fick 7 rätt av 10 frågor.
Många gissningar blev det… Man borde nog veta mer om grannlandet.
Inte dåligt eskils. 👍
Undrar om jag hade fått bättre resultat om det gällt Danmark? Tycker att jag vet mer om det än om Norge i alla fall. Fast det beror ju helt på vilka frågor det blir. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Du fick 5 rätt av 10 frågor.
Det var bara 2 frågor jag var helt säker på.
6 av 10. Skapligt av mig som aldrig har varit i Norge!
Hälften rätt är inte dåligt Lillyrod - särskilt om man gissat på de flesta. 👍
Har inte heller varit i Norge någon gång Caeli, och så sex (och sju) rätt får vi vara nöjda med. 👍
Ni kan alla vara väldigt nöjda, själv fick jag 3 rätt! Säger som eskils, man borde kunna mer om sitt grannland, men det var inte den typ av frågor som jag kunde! Det var endast en fråga jag kunde.
💖🧡💛💚💙💜
Sabah det var inga lätta frågor precis, så tre rätt är ju ändå nära 30 procent. 👍
Du fick 9 rätt av 10 frågor. Ditt resultat är 63 procent bättre andra som gjort denna quiz. Missade på vilken stavkyrka det gällde.
Jättebra Vixxen. 🥳
Den frågan hade jag också fel på. 🙂
Tack Carmarino!
#2 Tack Carmarino!
Tack, Carmarino!🙂 Vi får kora Vixxen som Dagens Norrman! Själv tar jag priset som Dagens Dumbom! (lite galghumor skadar inte! 😁)
💖🧡💛💚💙💜
#13 Japp här är Dagens Norska!
#13 #14 Ja, tills det kommer någon med alla rätt så är Vixxen Nostalgisajtens egen norska. 👍😃
#15 Tackar, tackar! 🇳🇴 😃 Det är inte fy skam!
6/10, men det enda av de jag hade rätt på som jag var stensäker på från första början var namnet på landsförrädaren.
5 rätt, de flesta gissningar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Inte dåligt RAotNB. 👍
Hälften rätt är bra Tarotstollan. 👍