Quiz - Vad kan du om länder i låtar?
Veckans quiz på News55 handlar om länder som besjungits i låtar.
Gissade på hälften av frågorna ungefär, och gissade fel på två. Fick 8 rätt av 10.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tre rätt, gissade väl på 8-9 av dem. 😂
#1: Inte så dåligt ändå. Det var rätt svåra frågor - om man nu inte har som specialintresse att lyssna på - och memorera - all musik som kommer ut. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Du fick 4 rätt av 10 frågor.
För många moderna låtar för min smak… 😒
#2 Ja, det var det.
Den jag visste med absolut säkerhet var born in the usa, för att jag har den på LP och inte gillar den. 😅
#3: Ändå inte dåligt med tanke på svårighetsgraden på frågorna. 🙂
#4: Där ser du - alla sätt är bra. Man behöver inte gilla låtarna, bara veta vad de handlar om. 😄
Du fick 9 rätt av 10 frågor.
Ditt resultat är 65 procent bättre andra som gjort denna quiz.
#7: Jättebra Lillyrod! 👍
7/10, var säker på 3 st resten var gissningar som föll väl ut. 😊
// Harley
#9: Ibland ska man ha tur. 😊
Bra jobbat Herveaux. 👍
Jag fick 7 rätt av 10
#11: Inte dåligt. 👍
#12 Tack Carmarino 😊
Flera gissningar men lite anade man vart det luta åt!
Du fick 9 rätt av 10 frågor.
Ditt resultat är 63 procent bättre andra som gjort denna quiz.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
8 rätt. Gissade på ca 5 frågor.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14: Jättebra Taggeman. 👍
#15: Bra jobbat Tarotstollan. 👏