Phil Spector (1939-2021)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Phil Spector har avlidit i en ålder av 81 år i covid-19. Spector avtjänade ett nittonårigt fängelsetraff för mord på en aktris, men en gång i tiden var han geniförklarad musikproducent genom sin "wall of sounds".
Bland alla artister han producerat och fått hits med finns Ronettes (med Ronnie Spector), Crystals, Beatles, Ramones, Ike & Tina Turner och Darlene Love.
- Redigerat 2023-01-02 15:33 av Carmarino
- Redigerat 2021-01-17 17:33 av [Göstage]
Han producerade mycket bra musik. Tråkigt att han slutade som han gjorde. 😥
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja, han gjorde väldigt mycket för musikens utveckling på 60- talet.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
"Om de döda inget annat än gott" heter det ju i översättningen av en latinsk sentens, men i Phil Spectors fall kanske det spelar mindre roll. Ronnie Spector som var gift med honom i åtta år säger att han var en strålande producent men en eländig make som inte klarade av livet utanför skivstudion, och att det kom att ödelägga många liv.
#3: Ja, det är väl det intrycket jag har fått av honom efter vad jag läst om honom.
Unchained Melody med Righteous Brothers är en av mina favoriter. Det är väl inte någon som har sett filmen Ghost som kan glömma den. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Även You've lost that loving feeling är en favorit. Här med Elvis Presley.
Rightheous Brothers hör till mina gamla favoriter, och jag har flera LP-skivor med dem. 👍
#3 Nu har även Ronnie Spector lämnat jordelivet, i tacksamt minne bevarad.