Tio i topp 60 år
Torsdagen den 14/10 kl. 20.00-00.00 firas Tio i topps 60-årsjubileum på P4 Plus. Det blir mycket musik, men också intervjuer och berättelse från dem som var med. Den allra sista listan från 1974 sänds i sin helhet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/tio-i-topp-fyller-60-ar-den-14-oktober
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tio i topp från 17 november 1973. Och nyheten att programmet ska läggas ned.
1973 fanns inget internet. Det var svårare att hänga med i nyhetsflödet. Därför var det nog många som satte på radion och fick detta besked första gången fastän beslutet var satt sedan en kort tid tillbaka.
#1:
Jag minns i slutet på 60-talet var tio i topp en gång i staden som jag bodde i. Det var platser reserverade för deltagare i min skola och varje klass fick ett litet antal platser. I min klass lottade vi ut vem som hade turen. Vi skrev våra namn på lappar och sen drog läraren ett par stycken. Jag minns att en gång som vi hade en utlottning av något i klassen, så tog läraren en lapp som var så ihopvikt att den var så liten att det inte gick att få den mindre. Därför vek jag ihop min lapp på samma sätt och….. bingo… läraren drog min lapp. 😁
Sen fick jag en massa erbjudande av klasskompissar som ville köpa min biljett, men jag sålde den inte utan gick själv till tio i topp och tryckte på knappar. 😊
Finns inte Tio i Topp på Nostalgilistan.se som jag publicerade för några år sedan 🤔 Bara att söka datum och kolla in listan och minnas. Finns den inte så skäll inte på mig 😅
#4: Det är tyvärr en av de sajter där man bara kan godkänna allt eller manuellt bocka av dem - och listan med leverantörer är lång som ett ösregn. 😠
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ