Quiz - Ordspråk och uttryck
Hur många ordspråk och uttryck kommer du ihåg? Själv tyckte jag det var rätt lätt. Fick full pott, 35 av 35.
https://www.allas.se/noje/quiz-vilka-ordsprak-och-uttryck-kan-du/246129
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
33 rätt.
/Maria
#1: Inte så illa. 👍
(Det var några uttryck som krävde en del tänkande.)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
31 av 35 rätt.
Var de fyra jag chansade på som vart fel. 🙃
// Harley
34/35.
#2 Tyckte det var bättre att inte tänka för mycket utan välja det som kom upp först.
#3: Då ska du nog inte lämna in någon tipsrad idag. 😉
Bra resultat ändå. Alla är nog inte lika nördiga som jag när det gäller ordspråk och uttryck. 😊
#4: Det brukar alltid bli bättre resultat då. Om jag börjar tänka efter brukar jag nästan alltid välja fel. ☺
Bra jobbat i alla fall. 👍
Alla rätt!😀
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Lysande. 👍
Ett fel! Tyckte det var enkelt. Den enda jag inte kunde hade jag fel på.
💖🧡💛💚💙💜
#9: Jättebra. 👍
27 rätt av 35. En stor del har jag aldrig hört tidigare.
#11: Då är det ju inte så illa gissat. 😊