TV-nostalgi: Sikta mot stjärnorna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sikta mot stjärnorna sändes i TV4 mellan 1994 och 2002. Det räckte inte bara att kunna sjunga utan även att imitera artisten. Jag minns han som uppträdde som John Lennon. Lik både till utseende och sångröst.
Minns de två kvinnor som uppträdde som Cher (shoop-shoop-song) och Carola (Fångad av en stormvind).
Riktigt bra var de.
#1 Det var många duktiga med. Även Henrik Åberg som deltog i Melodifestivalen senare var med i sikta mot stjärnorna som Elvis. Han fick också ett gott betyg 👍
#2: ja, han var väldigt lik. 🙂
#2: Tittade inte så ofta på Sikta mot stjärnorna, men Henrik Åberg minns jag. Han var bra. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4 Jag tittade i mitten av 90-talet när Lasse Holm ledde programmet.
#5: Samma här.
Sedan fanns det väl en barnvariant av programmet också? Har ett vagt minne av en liten kille som uppträdde som Håkan Hemlin i Nordman.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7 Småstjärnorna tror jag den hette.
#8: Det kan nog stämma.
#7: Hittade programmet. Nordman börjar vid 6.30 ungefär. Killen bör väl vara drygt 30 år idag. 😊
- Redigerat 2022-01-28 18:57 av Carmarino
Det enda jag minns från småstjärnorna var killen som vann med sången om en Amazon. (Minns ej hur den gick…)
#0 Olle Nilsson som John Lennon vann Sikta mot stjärnorna 1994.
#12: Har ett vagt minne av det. Inte konstigt att han vann. Han var väldigt lik Lennon.
#11 Kan det ha varit En Gammal Amazon med Svenne Rubins han sjöng. Dom gjorde några låtar på 90-talet som gick varma i radioappareterna.
En gammal Amazon
Med lister och krom
Ratt i bakelit
Californiavit
Äkta galon
I skinnimitation
En gammal Amazon
En gammal Amazon
#14: ja det var det.
Slutade med att jag googlade på det för någon vecka sedan.