Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettquiz
Läst 105 ggr
Carmarino
0

Quiz - Allemansrätten

Eftersom allemansrätten inte verkar vara så känd numera så hör den kanske till nostalgin. 😉

Här kan du friska upp dina kunskaper. Som gammal scout lyckades jag få alla nio rätt, men det var med lite tur för jag fick gissa på en av frågorna.

https://www.allas.se/resor/quiz-har-du-koll-pa-allemansratten/2593837

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ska du ut i naturen i sommar? Då är det en bra idé att veta vad du får och inte får göra enligt allemansrätten. Testa dig själv här!
TatsuOni
1

6/9

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Caeli
2

7 av 9 rätt.

[GIKmio]
2

5 rätt..

Maria
2

8 rätt😃

/Maria

Carmarino
1

Grattis allihop. Det var inte särskilt lätta frågor faktiskt, så har man inte haft särskild koll på vad som gäller är det svårt att få alla rätt. Vill minnas att de på tidningen hade 7 av 9 rätt. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
1

9/9

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
1

#6: 👏👏👏

flocken
1

#7: tack. Skogen och naturen är min arbetsplats

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
1

#8: Då är det inte så konstigt att du vet vad som gäller. 😊

Tarotstollan
2

5 rätt. Jag ville ha mera nej än vad man egentligen får!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1

#10: Ja, det är rätt mycket som är tillåtet och förmodligen är det därför som många tror att ALLT är tillåtet. 😡

Agnes.Pärlor
1

7/9 Det var längesen någon nämnde allemansrätten! Senaste gången jag stötte på den var i en bok hos faster. Denna var från 70 eller 80-talet.

Carmarino
2

#12: Bra jobbat.

Ja, det behövs en påminnelse om vad den innebär. Numera är det ju inte så många som vet att den även innehåller skyldigheter, utan de flesta fokuserar på allemansrätten.