Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etiketttv
Läst 104 ggr
[GIKmio]
4

Tänk om TV4..

….också släppt ett Öppet Arkiv precis som SVT. Tänk vad mycket nostalgi folk kunnat se då från det nostalgiska 90-talet. Hela säsonger med såpor som Tre Kronor och Skilda Världar. Hela säsonger av komedier som Rena Rama Rolf, Co Segemyhr, Parlamentet. Fulla säsonger av Fångarna på Fortet och andra underhållningsprogram. Säga vad man vill om TV4 och all reklam och 15 minuters avbrott mitt i filmerna för nyheterna men dom har gjort mycket bra TV-underhållning vi minns genom åren 👍

• Redigerat 2022-03-31 20:17 av [GIKmio]
Syntium
2

Har jag önskat länge. Finns mycket som hade varit kul att se. Stora famnen med Uppdraget, En gång till (sång-tävlingsprogram, de hade Twisted sister och Herreys som gästartister minns jag) På rymmen, Jakten på den röda rubinen (tror jag det hette) Nya tider hette väl Skilda världars efterträdare? Junior, pratshowen Åkeson, jag kan fortsätta resten av kvällen 😆

"I'm too old for this shit."

[GIKmio]
0

#1 Jag har kollat runt lite på Youtube på helgerna när man inte har så så mycket att göra. Men det finns bara enskilda klipp av Fångarna på Fortet från förr.. På Rymmen finns många avsnitt på Youtube. Men med ett " öppet arkiv" på TV4 kunde man se programmen ordentligt och inte i VHS-version med fladdrig bild och dåligt ljud.

Carmarino
1

Tittar inte så ofta på TV4, just på grund av alla evighetslånga reklamavbrott. Är det något program jag vill se så brukar jag titta på TV4 Play, om det finns där. Reklamavbrotten är nämligen inte lika långa där.

Idag (igår kväll) skulle jag kolla Hela England bakar på Play, men av någon anledning var hela programmet pixlat, så man såg inte vad som hände. Så jag fick titta på teven istället.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
0

#3 Jo men ett öppet arkiv utan reklam. Jag brukar se Farmen och Robinson på CMore utan reklam och en dag innan det visas på TV4 😎

Carmarino
1

#4: Finns inte en chans att TV4 lägger ut något utan reklam på TV4 Play.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Syntium
0

#5 Tror inte jag heller men kanske om det ingick i nåt betalabbonnemang med C more eller nåt. Då skulle de ju få pengar och vi kanske slippa reklam

"I'm too old for this shit."

Cojimar
0

#3 Jag tittar också väldigt sällan på den kanalen, i snitt högst en timme i veckan. När de inte ens kan sända nyheterna utan reklaminslag tror jag chansen är liten för att de skulle avstå från reklam i några sammanhang.

Förvisso är det en reklamfinansierad kanal, och man kan avstå från att titta, vilket jag också gör. Fast jag måste erkänna att jag börjat kolla de maskerade sångarna. Måste se om det är Mikael Lustig som döljer sig bakom "Spelmannen". 😉

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Masked Singer Sverige 2022 är igång och panelen ska gissa vilka som döljer sig under maskerna. Läs alla ledtrådar om Spelmannen här!
[GIKmio]
0

#1 Ska söka lite på gamla TV4-program lite senare tänkte jag. Det är förmodligen många jag glömt 🙂