Ha ett underbart liv 30 år
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ha ett underbart liv är en ungdomsfilm i regi av Ulf Malmros som kom 1992, och som var bland hans första och i mitt tycke hans bästa film. En film fylld av klassiska filmrepliker. Är du ledig? javisst, stig på ditt j-vla arschel
Är du ledig?, Javisst, stig på ditt j-vla arsel.. Typisk Kjell Bergqvist som varit med i praktiskt taget alla filmer av Malmros. Ha ett underbart liv är en av få produktioner som inte har någon anknytning till Värmland också. Ulf Malmros är bördig från Molkom utanför Karlstad.
- Redigerat 2022-08-26 01:06 av GikMio
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Anders Blomberg gjorde succé som fyllot i baksätet. Han gjorde även succé i rollen som Tore Tumör i Ulf Malmros kanske mest kända film Smala Sussie. Kanske ingen stor skådespelare men ändå stor 🙂
Den kan jag inte minnas att jag har sett.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Den kan klassas som en ungdomsfilm. Jag var 18 år när den gick upp på biografen så det var nog därför jag minns den speciellt. Det var länge sedan jag såg den visades på TV, men finns i sin helhet på Youtube.
#4: Var inte direkt ungdom när den hade premiär, även om jag inte var lastgammal heller. 😊 Gick inte så mycket på bio då, och dessutom är jag inte särskilt förtjust i Kjell Bergqvist, så det kan vara en av anledningarna till att jag inte sett den.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ