Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettermusikradiojubilarer
Läst 91 ggr
Fornöga
1

Svensktoppen fyller 60

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Svensktoppen firar med diverse aktiviteter att programmet sänts i hela 60 år .

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Radioklassikern jubilerar med konserter och en dokumentär.Dokumentären ska fokusera på skandaler och perioder då det stormat om programmet. Framförallt ...
  • Redigerat 2022-10-05 16:17 av Fornöga
Carmarino
1

Vad tiden går! Tycker inte det var alls länge sedan det fyllde 50 år. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
1

Ja, tiden går minsann! Bland aktiviteterna kan man som lyssnare delta i att utse den populäraste svensktoppslåten genom tiderna, men det är brådis- senast nu på söndag skall det ske! Den här ligger nog bra till…

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Vilken tycker du NU är den bästa låten någonsin?I oktober 2012 röstade Svensktoppens lyssnare fram ”Du är min man” med BAO och Helen Sjöholm till den bästa ...
  • Redigerat 2022-10-05 16:19 av Fornöga
Carmarino
0

#2: Har för mig att den vann förra gången det var omröstning.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
1

#3 Låter troligt! Får väl erkänna att jag aldrig varit någon inbiten lyssnare på svensktoppen, tur att Wikipedia finns! 😉 Där hittade jag den första ettan.

• Redigerat 2022-10-05 16:47 av Fornöga
Fornöga
1

Att Sten & Stanley har haft flest låtar på Svensktoppen, hela 61 stycken, är lite av en skräll för mig.

Carmarino
1

#4: Har inte lyssnat på Svensktoppen sedan de gjorde om programmet för några år sedan. Lyssnar på gamla Svensktoppar på P4 Plus istället. De sänds samtidigt på lördagarna. 🙂

Fornöga
1

Mycket svensktoppsnostalgi i spalterna för tillfället.

Vet du vem som är äldsta och yngsta artister som legat på Svensktoppen? Kommer du i håg årens bästa låtar? Läs och bli nostalgisk!
Fornöga
1

År 2003 ändrades reglerna för svensktoppen, så att även låtar som framförs på annat språk kan hamna på listan. Den första på annat språk som nådde förstaplatsen var Crazy In Love med Jill Johnson.

Provided to YouTube by Universal Music GroupCrazy in Love · Jill JohnsonDiscography℗ 2002 Capitol Music Group ABReleased on: 2003-01-01Composer Lyricist: Sv...
Fornöga
1

Strövtåg i Hembygden med Mando Diao korades till "tidernas Svensktoppslåt" av lyssnarna, före "Tag mitt hjärta" med Björn Skifs.

Mando Dios "Strövtåg i Hembygden" tar hem förstaplatsen i tävlingen där lyssnarna har fått rösta i sex veckor.Låten är med på albumet ”Infruset” från 2012 ...
  • Redigerat 2022-10-16 14:37 av Fornöga
Carmarino
1

#9: Bra val. Såg att BAO och Du är min man har halkat ner till tredje plats. De verkade annars abonnera på förstaplatsen under tidigare omröstningar.

GikMio
1

Jag har inte hört på Svensktoppen sedan 90-talet då Kent Finell var programledare. Numera är Carolina Noren programledare som är syster till Alexander Noren som var programledare på SVT:s morgonsändningar en gång i tiden. Många som inte tycker om Svensktoppen idag. Jag har inget att tillägga då jag inte varken bryr mig eller lyssnar på Svensktoppen numera..

Fornöga
1

#4 Nostalgilistan som finns i en egen tråd länkar till en sajt med samma namn som tydligen fortfarande är igång. Verkar vara ett bra stöd om man skulle vilja leta reda på någon gammal svensktoppare till exempel.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2022-10-25 20:04 av Fornöga