Annons:
Etikettermusiklekar
Läst 843 ggr
Fornöga
2023-05-20 10:24

Nostalgi blandat med nutid- 4

"Man ska' leve her og nu
Men hun kan ikke la' vær'

For hun længes tilbage
Til dengang da dagene fløj afsted
Da de dansed' i Dansetten
Både fredag og lørdag og hele natten med"---

"Inom oss lever det evigt närvarande förgångna", skrev författaren Rolf Edberg i "Spillran av ett moln". Vill man se mindre filosofiskt på det hela så kan man låna introduktionen till den första tråden i den här serien: "Nostalgi blandad med nutid är off-topic. Vill du dela med dig av det nostalgiska så gör det. Vill du dela med dig av det vardagliga just nu så gör det." Sedan dess har väl tråden utvecklats till påminnelser om saker och människor som dyker upp och minner om det och de vi trodde att vi hade glömt.

Den närmast föregående tråden finns här.

tlf032.jpg
Från trailern till "Tillbaka till framtiden".


Re:tired.

  • Redigerat 2023-06-02 11:39 av Carmarino
  • Redigerat 2024-02-28 09:24 av Fornöga
Annons:
Fornöga
2023-05-20 10:32
#1

I sommar firar Digilooturnén tjugoårsjubileum. Det blir ingen reklam för den här, däremot en koll i backspegeln till året 2003.


Re:tired.

Carmarino
2023-05-20 10:54
#2

#1: Diggiloo har jag aldrig sett, trots att de brukar spela två dagar i Båstad varje år. Har väl inte varit tillräckligt intresserad för att ta mig dit. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-05-20 11:11
#3

#2 Ser att de kommer dit två dagar även i år, men inte skulle jag betala 595-895 kronor för att få uppleva föreställningen. Men de drar nog sin publik ändå, misstänker jag…🙄


Re:tired.

Carmarino
2023-05-20 11:15
#4

#3: Har för mig att de började i Båstad en gång i tiden, och det är därför de brukar spela där två dagar. Det brukar vara rätt fullt, trots priset och trots att man får sitta på långbänkar på tennisstadion - åtminstone var det så förr. Vet inte om de fortfarande brukar vara där. Att sitta på bänkar utan ryggstöd i ett par timmar skulle min rygg inte klara av - och plånboken skulle kvida högljutt över priserna. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2023-05-20 11:16
#5

#4: Det ser ut som de har "uppgraderat" sittplatserna lite. 😊

https://diggiloo.com/ort/bastad/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Diggiloo® kommer till Båstad sommaren 2023. Se till att säkra dina biljetter i tid! ✓ Sveriges största sommarturné. ✓ En show med extra allt.
Fornöga
2023-05-21 12:26
#6

Gyllene Tider strålar ju också samman för en ny sommarturné. De har rätt bra rutin på att kombinera avskedsturnéer och återföreningar vid det här laget- sin första konsertrunda gjorde de anno 1980.


Re:tired.

Gyllene Tiders 40-årsjubileum 2019 var tänkt som ett farväl till fansen. Men till sommaren ger sig Per Gessle och de övr
Annons:
Carmarino
2023-05-21 14:39
#7

#6: Har aldrig sett dem live faktiskt. Vet inte varför, för jag gillade deras musik. Fast när de slog igenom hade jag mer eller mindre slutat att gå på konserter/diskotek.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-05-22 10:27
#8

Polar Music Prize har blivit en institution, och i morgon utdelas årets priser till Chris Blackwell, Angelique Kidjó och Arvo Pärt.

Vinnare 1992, det första året priset delades ut, var Paul McCartney och de baltiska staterna. Vad kan väl då passa bättre än en låt med Paul McCartney från just det året?


Re:tired.

Läs om samtliga av Polarprisets vinnare sedan 1992. Varje år koras nya vinnare av Polarpriset för sin musikaliska insats och betydelse.
  • Redigerat 2023-05-22 10:33 av Fornöga
Fornöga
2023-05-22 10:44
#9

#8 Tycker förresten att Polarprisjuryn fått ihop ett starkt vinnargäng i år. Angelique Kidjo är en för mig en sådan där artist som man tänker att "henne borde jag lyssna mer på", men det blir sällan gjort. "Agolo" från 1994 blev en stor hit som många nog minns.


Re:tired.

Carmarino
2023-05-22 11:17
#10

#9: Har nog hört låten någon gång, men ingen jag skulle känna igen om jag hörde den på radion - varken titel eller artist.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-05-22 11:33
#11

#10 SVT sände en hel konsert med henne i vintras, hoppas att den repriseras. Här är en låt som hon gjorde för filmen Lejonkungen II.


Re:tired.

Carmarino
2023-05-22 11:39
#12

#11: De kanske lägger ut den imorgon, när priset delas ut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-05-22 12:21
#13

Apropå pris så har Gizem Erdogan tilldelats Kvällspostens Edvardpris i år. Den förste som fick priset när det började delas ut 1979 var självaste Nils Poppe.

#12 Hoppas!


Re:tired.

Det är Gizem Erdogans år i år. Hon väntar sitt och sambon Göran Klings första barn, har bott utomlands hela våren, skriver på egna projekt och priserna haglar över henne. Nu får hon ytterligare en tung utmärkelse: Kvällspostens Edvardpris. – Waow, det här är ju jättefint. Det betyder jättemycket. Jag blir jätteglad, rörd och smickrad.
  • Redigerat 2023-05-22 12:28 av Fornöga
Annons:
Fornöga
2023-05-23 19:06
#14

Familjenytt: Fred Flinta går i pension, medan Pebbles är redo att söka sig ut i yrkeslivet, och Bedrock har gått från sten- till bronsålder. Detta händer i nya serien Bedrock.


Re:tired.

Elizabeth Banks producerar och lånar ut sin röst till den nu vuxna dottern Pebbles.
Carmarino
2023-05-24 03:32
#15

#14: Gå från stenåldern till bronsåldern på bara 20 år är snabbt marscherat. 😄


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-05-24 07:25
#16

#15 Med AI är allt möjligt! 😉


Re:tired.

GikMio
2023-05-25 18:16
#17

Det där med AI och chatbots och allt vad det är hänger jag inte med alls. Jag börjar nog bli gammal. Säger som Göran Gabrielsson när han imiterar Bosse Holmström- Jag ger upp, jag lägger av 😁

Fornöga
2023-05-25 18:57
#18

#17 Fast här skojade vi lite om begreppet när Familjen Flinta tar steget från stenåldern till bronsåldern i ett nafs. 😉


Re:tired.

Fornöga
2023-05-28 10:52
#19

1896 gav Wilhelm Peterson-Berger ut det första av sina tre älskade Frösöblomster, i vilket ingick Sommarsång.

Forts. #20.


Re:tired.

Wilhelm Peterson-Berger Work: SommarsångOrchestra: GöteborgsMusikenConductor: Jerker Johansson
  • Redigerat 2023-05-28 10:53 av Fornöga
Fornöga
2023-05-28 10:53
#20

#19 Just nu pågår en serie på TV4, "Bröderna Noréns underbara resa", där bröderna Gustaf och Viktor Norén sammanstrålar med amatörmusiker från hela landet, och tillsammans har de bland annat åstadkommit "Sjung min blomma", som bygger just på temat ur Peterson-Bergers Sommarsång. Kan nog dyka upp på Svensktoppen inom kort…😉

Uppdat: Ser att de är bubblare på listan nu.


Re:tired.

Provided to YouTube by Playground Music Scandinavia ABSjung min blomma · Gustaf & Viktor Norén · Michaela Fröstad Askergren · Susanna FröstadSjung min blomma...
  • Redigerat 2023-05-28 14:45 av Fornöga
Annons:
Fornöga
2023-05-30 09:27
#21

Patti Smith gör framträdanden i Göteborg, Malmö och Stockholm den 3-9 juni. Hon har varit en flitig Sverigebesökare ända sedan sedan de första liveframträdandena på 1970-talet och 2011 förärades hon Polarpriset i Stockholm. (Fem år senare mottog hon samma pris som representant för Bob Dylan.)


Re:tired.

  • Redigerat 2023-05-30 09:27 av Fornöga
GikMio
2023-05-31 16:17
#22

Mannen med den gyllene armen från 1955. Sänds nu på eftermiddagen på SVT med bland annat Frank Sinatra. En film om tungt missbruk för snart 70 år sedan. Inte lika förekommande på film då som nu..

http://www.tv.nu/program/mannen-med-den-gyllene-armen

Fornöga
2023-06-01 07:44
#23

Cardigans går en ny vår till mötes på Tiktok.


Re:tired.

Tiktok ger nytt liv till äldre svenska hits, och somliga återuppstår i nya versioner. The Cardigans har flera låtar som fått snurr på plattformen, och godkänt en ny uppsnabbad version. – Det låter helmärkligt, säger Nina Persson, och välkomnar fenomenet.
Fornöga
2023-06-02 15:59
#24

Åsa-Nisse går igen, den här gången återuppstår han på TV4 i morgon. Detta i en inspelning från Vallarnas friluftsteater förra sommaren av "Alla tiders Åsa-Nisse". Den här gången får Nesse för en gångs skull bra recensioner, åtminstone av Jan-Olov Andersson i Aftonbladet.


Re:tired.

Att damma av Åsa-Nisse är ett smart grepp. För egentligen har väl Stefan & Krister-buskisen på den här teatern i många å
Fornöga
2023-06-04 08:05
#25

#21 Patti Smiths konsert i Göteborg lovordas av GP:s utsände, som ger den fyra fyrar av fem. Han skriver bland annat:

"Hon har stora delar av rockhistorien med sig däruppe och och hon delar gärna med sig. Det skulle kunna vara stabbigt som ett dammigt nummer av Mojo, men nej inte alls. Patti Smith hanterar lasten av legender och legendarer med lika delar lätthet och respekt."---


Re:tired.

Rocklegendaren pendlar mellan att vara stark och sårbar, skör och oförstörbar. Det var en kraftfull Patti Smith som skakade om Konserthuset, skriver Johan L
Fornöga
2023-06-07 12:25
#26

Moskva 1991- kommer man att få uppleva en liknande syn igen "i vår tid"?


Re:tired.

  • Redigerat 2023-06-07 12:27 av Fornöga
Carmarino
2023-06-07 12:27
#27

#26: Troligen inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
2023-06-07 13:47
#28

Sweden Rock Festival firar 30-årsjubileum och har nu öppnar grindarna till årets evenemang. Man räknar med 40.000 besökare och stora namn i år är Iron Maiden, Deep Purple och Europe. I år firar ju de senare 40-årsjubieum, så här såg det ut när bandet firade 30.


Re:tired.

Årets upplaga av Sweden Rock Festival är nu igång. Festivalen blir den 30:e i ordningen och under onsdagen öppnade grindarna för tusentals förväntansfulla festivalbesökare i Norje utanför Sölvesborg. – Äntligen! Det här är årets bästa händelse, säger besökaren Magnus Hallberg.
Fornöga
2023-06-08 10:49
#29

#26 I den fria världen turnerar dock gruppen fortfarande, och metallvänner har nog redan koll på att Metallica spelar på Ullevi 16 och 18 juni.


Re:tired.

Fornöga
2023-06-08 14:38
#30

TV4 visar just nu serien "Bröderna Noréns underbara resa", där de musikaliska bröderna Viktor och Gustav reser runt i landet och träffar såväl riktiga fynd som mer "privatmusikanter". Till den senare skaran får nog ett allsångsgäng som medverkade i senaste avsnittet räknas, och att de sjöng "Knô dig in" var kanske lite passande för deras sammankomster.

Den låten var ju signaturmelodi till det populära TV-programmet "Jubel i busken" som sändes på TV 1968-75, och något program kan fortfarande ses på SVT Play. Att bröderna Norén aldrig hört låten var inte så underligt, de var inte födda på den tiden.

Både den här låten som Sten-Åke Cederhök skrev svensk text till och många andra kommer från engelsk music hall-tradition, den här hette "Don't dilly dally on the way" (eller "My Old Man Said Follow The Van", efter en textrad i sången). Den skrevs av Charles Collins (1874-1923) och Fred W. Leigh (1879-1924).


Re:tired.

GikMio
2023-06-09 15:17
#31

Nostalgin flödar runt trakten av Sölvesborg i Blekinge. Europe, Iron Maiden, Mötley Crue och 80-talssklassikern Def Leppard. Deep Purple har visat upp sig på festivalen som Gammal är Äldst 🙂

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/P4wjgJ/sofia-bergstrom-pa-sweden-rock-festival-2023-kronika

SWEDEN ROCK. Vardagsflykt, värmebölja och ett Def Leppard som mestadels smeker medhårs. Sweden Rock Festival, som i år f
Fornöga
2023-06-10 10:57
#32

#31 Och en del tycks aldrig få nog…😁


Re:tired.

Med sitt gemensamma rockintresse var det självklart att bröderna Sidling skulle gå på Sommarfestivalen i Holje Park, 1992 i Olofström. Det som senare skulle visa sig vara starten på den 30 år långa sagan Sweden Rock. – Jag kommer ihåg att jag frös under Nazareth, men det var bara att bita ihop. Det var ju så häftigt att de spelade här, säger Paul Sidling.
Fornöga
2023-06-11 20:02
#33

Vem kunde tro att Sonny och Cher kanske hamnar på Svensktoppen 2023? 😏


Re:tired.

Tillbaka i topp! Tattoo nu tillbaka på förstaplatsen och Zara Larsson får därmed nöja sig med att flytta tillbaka till andraplatsen den här veckan med ...
Fornöga
2023-06-12 13:37
#34

I förra tråden uppmärksammade vi att det är 60 år sedan första boken om Emil i Lönneberga kom ut. På lördag kl. 20.00 sänder TV4 en hyllningskonsert där kända artister och barnkör framför låtar ur filmerna och TV-serierna om Emil & co.


Re:tired.

För första gången tillgängliggörs nu Astrid Lindgrens fantastiska visskatt på Youtube! Officiell musikvideo med benäget tillstånd av AB Svensk Filmindustri o...
Annons:
Fornöga
2023-06-14 08:52
#35

Vart du dig i media vänder, står där nån ur klanen Wahlgren och sänder. (Fortsättning på tankar från föregående tråd.)

Jan Andersson på GP kultur (ej betalartikel i nuläget) kommenterar familjen Wahlgren/Ingrossos dominans i ruta och annan media.

"För om Stenbecks ursäktar så har ingen dynasti någonsin dominerat vårt tv-utbud på samma sätt. Familjen Wahlgren är lika central för den svenska tv-branschen som huset Medici var för den italienska renässansen. Utan jämförelser i övrigt.

Under våren har familjen trängts med varandra i tablån. På torsdagar har Benjamin Ingrosso lett ”Benjamin’s”, TV4:s minst populära underhållningsprogram. På fredagar har mamma Pernilla gissat kändisar i samma kanals mest populära program ”Masked singer”. På söndagar har sedan Bianca Ingrosso fått knyta ihop säcken med sin egen pratshow på Kanal 5.

Givetvis har Pernilla Wahlgren gästat sina barns program i olika omgångar för att prata upp aktuella projekt, skapa ”skön stämning” eller bara för att hon kan. Faktum är att antropocen redan är över och att vi lever i en ny geologisk tidsålder – Wahlgrens värld. En enkel googling ger vid handen att jag inte överdriver."---


Re:tired.

Charmiga, ihärdiga och invasiva – det finns inget sätt att stoppa familjen Wahlgren. Nu tar de över ”Allsång på Skansen" också, noterar GP:s Jan Andersson.
Fornöga
2023-06-14 11:14
#36

Inte mindre än tre nya Star Wars-filmer är på gång, men ännu dröjer de några år.


Re:tired.

Nu har datumen kommit för tre nya ”Star Wars”-filmer – och allmänheten kommer få vänta ett tag. Star Wars värld är vidsträckt och rik. Redan har ett tiotal filmer
Carmarino
2023-06-14 12:04
#37

#35: Ja, det kan lätt bli för mycket. För min del spelar det inte så stor roll. Jag tittar inte på något av de programmen hon är med i. Förutom sista avsnittet av Benjamin's, där hon dök upp som hastigast på slutet. Enda anledningen att jag tittade var att Harpo var med. Fast han syntes också bara korta snuttar. Men det var intressant att lyssna på Björn Ulvaeus åtminstone.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-06-14 13:59
#38

#37 Nej, jag reagerar instinktivt med att bläddra vidare så fort namnet Wahlgren eller Ingrosso dyker upp. Hittills har ju SVT varit en frizon, men så icke längre alltså.

Nästa SVT en variant på "Gift vid första ögonkastet" kanske blir "Ligg efter första dansen" med Pernilla?


Re:tired.

Det är inte bara dansträning på schemat för deltagarna i ”Let’s dance”. I ”Wahlgrens värld” avslöjar Pernilla Wahlgren v
  • Redigerat 2023-06-14 14:02 av Fornöga
Carmarino
2023-06-14 17:28
#39

#38: I sista Benjamin's avslöjade han en annan som hans mor hade legat med, bara så där rakt ut i luften. Minns dock inte vem det var. Det var när hon hade kommit in i programmet, och hon bara skrattade vill jag minnas. Så de är nog ganska rättframma allihop - utom då möjligen brodern Linus. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-06-14 17:34
#40

#39 De borde lyssna på mormor.👵


Re:tired.

Christina Schollin är välkänd både efter sin långa karriär som skådespelare och som mamma och mormor i realityserien Wahlgrens värld. Men hon är inte alltid bekväm med seriens öppenhet, avslöjar hon i Skavlan.
Carmarino
2023-06-14 17:37
#41

#40: Fast hon kan vara rätt frispråkig hon också. Dock kanske inte i samma dignitet som dottern.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
2023-06-15 10:23
#42

#41 En generationsfråga kanske: förr snackade man inte- man gjorde det ändå. 😉


Re:tired.

ÄNGLAR FINNS DOM ... från Studio S Entertainment 2019Mer info på http://www.studiosentertainment.se/anglar-finns-dom/(c) AB Svensk Filmindustri
  • Redigerat 2023-06-15 10:23 av Fornöga
Fornöga
2023-06-15 10:24
#43

Smakar det så kostar det:

"Behöver du ett rum till helgens spelningar med Metallica? Då kan du tvingas betala tiotusentals kronor.

– Jag fick välja mellan konsert och semester, berättar Sebastian Lilja, som såg Metallica både 2011 och 2015, men avstår denna gång", skriver GP i en betalartikel.


Re:tired.

Behöver du ett rum till helgens spelningar med Metallica? Då kan du tvingas betala tiotusentals kronor. – Jag fick välja mellan konsert och semester, berättar
Carmarino
2023-06-15 10:27
#44

#42: Ja, fast barnbarnen blev visst rätt chockade när de såg vad deras mormor gjort på biodukarna i yngre år. Filmen är försedd med en varning. 😁

https://www.studiosentertainment.se/kare-john/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2023-06-15 10:30 av Carmarino
Fornöga
2023-06-15 17:26
#45

Carli Tornehave, som fyller 91 i augusti debuterar som programledare på P4 plus nu på lördag, och skall därefter återkomma samma tid de fyra påföljande lördagarna i samma kanal. SR törs utnämna honom till Sveriges äldste debuterande radioprogramledare.

Fast filmsnutten "ljuger"- fullt så ålderstigen var inte tekniken när Carli var aktiv artist.


Re:tired.

Sannolikt är Carli Tornehave världens äldste debuterande programledare i radio. Han slog igenom 1954 och i augusti fyller han 91 år.Så hjärtligt välkommen ...
Carmarino
2023-06-15 18:25
#46

#45: De har gjort reklam för hans program rätt flitigt de senaste veckorna. Han efterträder serien om The Beatles, som har sänts klockan 13.00 de senaste lördagarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-06-17 07:06
#47

#43 58.537 på Metallicakonserten på Ullevi igår. Själv hörde jag bara ett diffust muller på en mils avstånd.


Re:tired.

Det svajar här och där. Vi får en liten regnskur. Det är även bredbent och euforiskt, det är Metallica som till slut ännu en gång vinner på Ullevi.
Fornöga
2023-06-24 15:34
#48

"Morbid" effekt av ubåtshaveriet vid Titanics vrak.


Re:tired.

Tragedin med den imploderade miniubåten Titan verkar ha lett till ett ökat intresse för Celine Dions klassiska titelspår från filmen ”Titanic” (1997), rapporterar TMZ.
Annons:
Fornöga
2023-06-26 09:21
#49

När Elton John för första gången uppträdde i Glastonbury i midsommarhelgen antydde han att det kan ha varit hans sista konsert i England. Sir Elton är ute på sin turné kallad "Farewell Yellow Brick Road", och den avslutas i Stockholm 7 och 8 juli. Blir det också hans sista tourframträdande?


Re:tired.

På hovedscenen på Glastonbury-festivalen holdt Sir Elton John søndag det som kan ha vært hans siste konsert i England.
  • Redigerat 2023-06-26 09:25 av Fornöga
Fornöga
2023-06-29 18:12
#50

Den 12 oktober hyllas Pugh Rogefeldt, som gick bort i våras, med en konsert på Cirkus i Stockholm med artister som Eva Dahlgren, First Aid Kit, Per Gessle och Lill Lindfors. När försäljningen startade på torsdagen sålde biljetterna slut på bara tolv minuter, rapporterar SR.


Re:tired.

En hyllningskonsert till Pugh Rogefeldt som planeras i oktober sålde slut på bara tolv minuter, rapporterar P4 Gotland.I höst ska artister som Eva Dahlgren, ...
GikMio
2023-06-30 16:34
#51

#50 Att First Aid Kit blivit så stora och ställer upp på allsångsprogram, galor, hyllningskonserter. Dom var ju med i Segmon ett år i folk och rock. Tämligen okända då. Aldrig hört dom faktiskt..Jag tror inte jag ens sett bild på dom. Namnet är lite lätt att lägga på minnet.

Fornöga
2023-06-30 16:56
#52

#51 Tror faktiskt de var i Segmon två gånger, första gången "helt okända", andra gången hade det hänt en del. Känner några som jobbade under arrangemanget, och de hade bara gott att säga om tjejerna, som hade sina föräldrar med sig. Helt anspråkslösa vad jag har hört.


Re:tired.

  • Redigerat 2023-06-30 16:58 av Fornöga
GikMio
2023-06-30 17:29
#53

#52 Dom ska ha varit med på Folk och Rock 2010 och dom närmaste åren efter det ska det ha hänt något i bemärkelse med ökat kändisskap.

GikMio
2023-06-30 17:34
#54

#53 Jag har varit med på Folk och Rock en gång (2015), men inte är jag känd 😁 Den kvällen jag var där så var Eldkvarn, I'm a Kingfisher ( känd från trakten ) och Stefan Sundström där och drog publik.

Fornöga
2023-06-30 17:39
#55

#53 Arrangörerna Karin Forsling och Lasse Högberg till SR:

"– Första året fann Lasse dem på MySpace och sa "vi måste ha dem för de kommer att slå". Det var 2010 och sen var det 2013 när de väljer att återkomma till lilla Segmon för att de tyckte att det var så mysigt, säger Karin Forsling."---


Re:tired.

I helgen är det dags för den åttonde upplagan av Folk och Rock i Segmon och toppar med artister som Eldkvarn och Stefan Sundström.
  • Redigerat 2023-06-30 17:39 av Fornöga
Annons:
GikMio
2023-06-30 17:45
#56

#54 Ska tilläggas att jag var där som besökare och uppträdde inte. Festivalen levde i tio år utan några ledsamheter. Bara god trivsel som det ska vara. Med mig på scen så hade dom nog lagt av redan då och en och annan halvtom ölburk i nyllet…😏😁

Fornöga
2023-07-06 11:01
#57

Gruppen One More Time som bl.a. deltog i ESC 1996 med "Den vilda" har återuppstått. De har redan framträtt i Liverpool i samband med ESC, och på måndag är de gäster hos Lotta på Liseberg.

En ny LP skall spelas in i sommar för utgivning i början på nästa år, men redan är en singel ute, där utöver gruppen åtta kända sångerskor ur olika kategorier medverkar.


Re:tired.

När One more time klev upp på scenen i Liverpool jublade Eurovisionfansen. Se videon på återföreningen här.
  • Redigerat 2023-07-06 11:06 av Fornöga
GikMio
2023-07-07 15:40
#58

#57 Benny Andersson är pappa till Peter Grönwall. Han blev pappa i riktigt unga år för Peter Grönwall är inte så ung heller idag 😏 Minns att jag hejade rejält på dom i ESC 1996, men det var ungefär som i år. Bandet och låten blev kritiserad trots att den var Sveriges bidrag.

Fornöga
2023-07-08 10:48
#59

#49 Elton John har gjort sitt första av de två framträdandena i Stockholm på vad som sägs vara hans avskedsturné.

"Konserten är inget sentimentalt och laddat farväl. Det är, på så många sätt, ännu en spelning på en lång turné. Elton John ska sluta turnera och inte lägga av med att spela eller släppa ny musik.

För att använda Gyllene Tider-språk: Hux flux så är han tillbaka", tror Aftonbladets utsände.


Re:tired.

Markus Larsson recenserar Elton Johns konsert på Tele 2 i Stockholm.
Fornöga
2023-07-09 09:43
#60

Den återkommande festivalen "Vi som älskar nittiotalet" arrangerades på Gärdet i Stockholm igår.


Re:tired.

Nostalgifestivalen "Vi som älskar 90-talet" hålls för sjätte året i rad hålls under lördagen på gärdet. På scen står bland annat Markoolio, Dr Bombay, ...
Carmarino
2023-07-09 09:56
#61

#60: Den kommer till Helsingborg om knappt två veckor. Ska inte dit. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-09 09:58
#62

#61 Nej, jag skulle inte gå om det kom hit heller. Jag var mer eller mindre senior redan då- åtminstone vad gäller musiksmaken. 🙄


Re:tired.

Annons:
Carmarino
2023-07-09 10:03
#63

#62: Samma här. Det är inte många av artisterna jag känner till. Kanske jag känner igen någon av låtarna om jag hör dem, men jag skulle inte kunna säga vem artisten är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-11 11:58
#64

Grattis Per Myrberg- 90 år idag.


Re:tired.

Han är legendar i sin genre och är känd från bland annat ”Hedebyborna” och ”Saltön”. Sedan en tid tillbaka bor skådespel
Carmarino
2023-07-11 15:13
#65

#64: Grattis till Per. Han har sett ungefär likadan ut under alla år. En fantastisk artist med en fin röst.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-12 10:32
#66

#35 ff Karolina Fjellborg i Aftonbladet skriver om Pernilla Wahlgren i "Allsången".

"Börjar vi inte kunna skämten om hur kända alla i hennes familj är och hur sönderexponerad hela klanen är nu?

I premiärprogrammet var det roligt, och kanske till och med nödvändigt. Det faktum att även skattefinansierade SVT hoppade på bygget av det personliga varumärkes-imperiet som nyttiga idioter behövdes ju på ett eller annat sätt kommenteras.

Men redan i det andra programmet började det bli tjatigt.

Det går en tunn linje mellan att bjuda på sig själv och att tvångsmata folk med allt som har med en själv att göra. Självdistans är kul, självupptagenhet är det inte.

Inför program nummer tre måste väl alla inblandade fatta att det räcker? Tänkte jag.

Men nej. Nej, nej.

Det bara fortsätter.

Ett musikquiz, där den första låten var Benjamin Ingrossos, den andra Nicke & Nillas, den tredje Bianca Ingrossos, den fjärde Niclas Wahlgrens och den femte Pernillas egen."---

Även om jag inte tittar på programmet eller något annat av familjens program så förstår jag Fjellborg - så långt. Men, handen på hjärtat Karolina- hur står det till med kvällspressens symbios med Wahlgrenklanen? Inför varje program där de medverkar breds det på på friskt med förhandsreklam, och efteråt kommer en uppföljning som påbröd. Lika lite som jag ser programmen läser jag artiklarna- det räcker att se rubrikerna på bästa nyhetsplats. Om det skrevs mindre om dem skulle det per automatik bli mindre av släkten i rutan.


Re:tired.

Pernilla Wahlgren ska alltså skämta om sig själv och sin familj i ALLA program. Och ”Allsång på Skansen” sponsras numera
  • Redigerat 2023-07-12 10:33 av Fornöga
Carmarino
2023-07-12 13:58
#67

#66: Det finns en hel del kändisar i Sverige som inte har insett faran i att överexponera sig. Gissar att det är många sköna slantar de håvar in, men för oss som tittar är det tjatigt att vecka efter vecka se samma ansikten dyka upp i så gott som alla svenska program som sänds.

Det är anledningen till att jag numera inte står ut med att se program med bl.a. Per Andersson, David Sundin, Robert Gustavsson och - Tareq Taylor. Tareq har annars varit en favorit, men numera dyker han upp som gubben i lådan precis överallt och det börjar bli tröttsamt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-12 14:54
#68

#67 Instämmer, och förutom de namn du nämner tycker jag även att Babben Larsson blivit lite av en seriefigur i rutan. Har inga åsikter om henne som person, men hon känns överexponerad/överexploaterad för mig.

Den här krönikören uppmärksammade kretsloppet redan för två år sedan, och inte mycket har förändrats sedan dess…

Kanske har vi kommit lite utanför tråden, det hela började egentligen i en tidigare tråd med utvecklingen "från Christina Schollin till mediadynastin".


Re:tired.

Mitt blodtryck utmanas när jag ser hur likriktat våra största tv-kanaler tänker. Snälla, ge mig någon annan än David Sundin!
  • Redigerat 2023-07-12 14:55 av Fornöga
Carmarino
2023-07-12 15:07
#69

#68: Håller med krönikören till hundra procent. Har tänkt precis samma tankar som han.

Tycker inte vi kommit utanför tråden om man läser det som står i #0. Där står inget om att det enbart handlar om dynastin Wahlgren/Schollin utan att det är en OT-tråd som kan handla om vad vi vill. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
2023-07-12 15:35
#70

Till samma kategori hör alla dessa "youtubers" och "gift-vid-första-ögonkastat-Selma" som media försöker tvångsmata folk med. Vem det nu var som myntade begreppet "kändis" skulle bara veta hur det gått sedan…😏

#69 Skönt jag trodde att jag hade förvanskat tråden! 😉


Re:tired.

Carmarino
2023-07-12 17:33
#71

#70: Ja, numera blir alla som visat nyllet i tv i en kvart en kändis. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2023-07-14 18:30
#72

Skrev det här på Aktuellt iFokus, men kom på att det nog platsar bättre här. Om tio minuter uppträder nämligen Benjamin Ingrosso på den ena scenen och 21.10 uppträder Oliver Ingrosso på den andra scenen. 😁

Måste bara gnälla av mig lite. Idag och imorgon är det Bayside Festival här i stan. Precis som förra året har de lagt den mitt i stan och det är ca 1,5 kilometer härifrån fågelvägen.

Sedan ett par timmar tillbaka har vi därför en ljudmatta med konstant basdunkande över den här delen av stan, och det ska hålla på till kl. 01.00 både idag och imorgon (börjar 15.00). Det är plågsamt att lyssna på. 😖

Arrangörerna har dock lovat att det ska bli mindre basljud mellan 19.30 och 21.00 för att inte störa Fredriksdalsteatern, som ligger precis i närheten. Förra året kunde de knappt genomföra föreställningarna eftersom festivalmusiken överröstade skådespelarna.

Som det låter nu tvivlar jag starkt på att arrangörerna kommer att lyckas dra ner ljudet så mycket att teaterbesökarna kommer att höra skådespelarna. Håller dock tummarna för att de gör det, för då slipper vi också dunkandet åtminstone ett litet tag.

Såja, nu har jag gnällt färdigt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bayside Festival 2021 | Start Bayside Festival är Öresundsregionens stora succé-festival som äger rum i centrala Helsingborg 13-14 augusti 2021.
Fornöga
2023-07-15 06:47
#73

Familjen Wahlgren/Ingrosso överröstar det mesta i landet den här sommaren.😏 Hoppas bullermattan är hoprullad för den här gången för din del.


Re:tired.

Carmarino
2023-07-15 08:06
#74

#73: Den fortsätter i eftermiddag/kväll, men den slutade åtminstone som planerat strax efter 01.00 i natt. Hoppas på detsamma även idag.

Vet inte om det blev tystare för Fredriksdalsteatern igår, men här var det inte tyst. Mest berodde det förmodligen på att grannen ovanpå också körde med ljudterror under flera timmar. Den återkommer tyvärr lite då och då.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2023-07-15 08:09 av Carmarino
Carmarino
2023-07-16 01:41
#75

#74: Nu är ljudterrorn över för den här gången. Det hördes inte så mycket under eftermiddagen men på kvällen dunkade det rätt mycket - även mellan 19.30 och 21.00, men vet inte om det kanske var grannen igen. Annars lär nog Eva Rydberg ha en hel del att säga om saken.

Den sista timmen, mellan midnatt och 01.00 var värst. Då lät basljudet som om det var inne i min lägenhet, och det var ett intensivt dunkande. Runt kvart över tolv började det mullra ordentligt, men det visade sig vara åskan som drog in - tillsammans med en kraftig regnskur. ⛈️ Det dämpade dock inte mullret från festivalen. Fast den slutade åtminstone på utsatt tid - med ett fyrverkeri lät det som.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-17 10:06
#76

"Money money money- it´s a rich mans world." Mamma mia…😉


Re:tired.

Abba-ikonen Benny Andersson kan fylla ut sin plånbok med över en miljon kronor. Hans egen uppföding Ayani vann Svenskt Derby – i överlägsen stil. – Det är stort, men att få barn är ju större. Det är topp-tio i alla fall, säger han till Svensk Galopp.
  • Redigerat 2023-07-17 10:13 av Fornöga
Annons:
Fornöga
2023-07-19 07:59
#77

Taylor Swift har i och med sin tolfte etta på Billboard passerat Barbra Streisand som den den kvinnliga artist som haft flest förstaplaceringar på listan.


Re:tired.

När Taylor Swift får sin tolfte etta på billboard med albumet "Speak now (Taylor's version)" blir hon den den kvinnliga artist med flest förstaplaceringar ...
Fornöga
2023-07-24 10:07
#78

Exit Eldkvarn.


Re:tired.

Eldkvarn är tillbaka där allt började för längesen – i Norrköping. Den 25 och 26 juli spelar de för första gången tills
Carmarino
2023-07-26 10:08
#79

Idag gratulerar vi Sir Mick Jagger på 80-årsdagen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-07-26 10:35
#80

#79 Grattis, gamle gosse!


Re:tired.

GikMio
2023-07-28 20:08
#81

Sanna Nielsen, Mark Levengood, Caroline af Ugglas, Pernilla Wiberg, och Marcus Samuelsson. Det är dom fem som är Stjärnorna på Slottet 2023.. TV-premiär på SVT runt nyår 2023-2024..

https://www.tv4.se/artikel/5eU3wwAK4NXGFGtdub2GP1/haer-aer-alla-deltagare-i-arets-saesong-av-stjaernorna-pa-slottet

Det är nytt för i år • Tareq Taylor ersätts
  • Redigerat 2023-07-28 20:14 av GikMio
Carmarino
2023-08-01 14:24
#82

Eva Rydberg och hennes barn fick ju inte driva vidare Fredriksdalsteatern, utan fick lämna över till Anagram Live. Eva Rydberg uttalade sig då och sa att hon tyckte det skulle bli skönt att vara ledig på somrarna.

Idag meddelade hon dock, tillsammans med sina barn m.fl., att de nästa sommar kommer att konkurrera med Anagram Live genom att spela sommarteater på en annan scen i Helsingborg, nämligen Sundspärlans utescen. Premiären beräknas bli den 28 juni, strax efter Anagrams premiär på Fredriksdal.

https://www.expressen.se/noje/eva-rydbergs-revansch-efter-braket-med-teatern/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Det har varit en lång process att bestämma vem som tar över Fredriksdalsteatern efter Eva Rydberg, men idag kom beskedet – det blir produktionsbolaget Anagram Live AB i Lund.
  • Redigerat 2023-08-01 14:28 av Carmarino
Fornöga
2023-08-08 07:40
#83

E-Type må ha skrivit flera fotbollslåtar för evenemang (inte minst "Campione")
eller sådana som anammats ändå av lag och publik, men ett tecken på att tiden går kan man väl se att unga svenska landslagsspelare inte vet någon om upphovsmannen till låtarna de segerfirar till.

"Något som landslaget har gjort efter varje seger är att ha allsång i omklädningsrummet. Och det är samma låt som spelas varje gång: E-Types gamla dänga ”True Believer” från 2007," skriver Sportbladet.

"Inför VM bestämde landslaget att ha den som vinnarlåt, men det är inte alla som har koll på vem E-Type är.

– Jag vet inte vad det är, säger Hanna Bennison.

Däremot har 20-åringen, som var fyra år gammal när låten släpptes, åtminstone börjat få koll på vad ”True Believer” är för låt.

– Haha, jaha. Innan visste jag inte vad det var för låt men nu har jag koll på det, säger hon."---


Re:tired.

AUCKLAND. E-Type går på högvarv i det svenska omklädningsrummet. Men Hanna Bennison, 20, har ingen vidare koll på den s
  • Redigerat 2023-08-08 07:41 av Fornöga
Annons:
Carmarino
2023-08-08 08:16
#84

#83: Det är väl lite som när Niklas Strömstedt var med i Så mycket bättre och Miriam Bryant hade noll koll på att han varit med och skrivit Tänd ett ljus. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-08 08:27
#85

#84 😁


Re:tired.

Fornöga
2023-08-08 08:38
#86

#83 ff Han får väl "hämnas" genom sin dotter, som om tjugo år kan fråga "Hanna Bennison- vem är det?" 😉


Re:tired.

I Efter fem berättar E-type och Melinda Jacobs om den första tiden med dottern Izadora och hur de kom fram till hennes tre namn.
  • Redigerat 2023-08-08 08:40 av Fornöga
Fornöga
2023-08-09 16:55
#87

Ulf Dageby blev "förbluffad" när han tilldelades Cornelispriset á 750.000 kronor i år. Men så överraskad borde han kanske inte bli- men får lämna in en ansökan för att bli aktuell, och det har han gjort flera gånger.

I videon presenterar han två skivor som gjort stort intryck på honom.


Re:tired.

Fornöga
2023-08-12 08:11
#88

00-talet tycks vara årets klädmodetrend på Way Out West, skriver GP kultur (i en ännu ej betallåst artikel).


Re:tired.

Älgarna är inte längre kungar i Slottsskogen. Way Out West-besökarna har tagit över Göteborg och GP har jagat modelejon på savannen. Musiken i all ära men det
Fornöga
2023-08-14 06:46
#89

#83 ff E-Type har full förståelse för att han inte är igenkänd av ungdomarna i fotbollslandslaget, säger han till Aftonbladet.

"När landslagets Hanna Bennison fick frågan vad hon har för relation till E-Type blev svaret att hon ”inte vet vad det är faktiskt”.
Helt förståligt, tycker E-Type.
– Jag tyckte nästan synd om henne, att man ställer någon mot väggen. Jag kan sjunga med varenda låt i min Spotify-spellista, men jag kan inte vad det är för artister. Så jag har full förståelse för det, det gör ingenting.
Något som Bennison förmodligen inte vill läsa. 20-åringen hoppades att E-type inte skulle ha uppmärksammat det och visst har hon fått reaktioner på att hon inte visste vem artisten var.
– Ja, typ mina föräldrar och sådär."---


Re:tired.

Det svenska landslaget har tagit sig till semifinal i VM. I omklädningsrummet efter matcherna firar de med låten ’True
  • Redigerat 2023-08-14 06:47 av Fornöga
Fornöga
2023-08-15 22:54
#90

Cotton Eye Joe spökar i Kanada.


Re:tired.

Den har spelats 300 miljoner gånger på Spotify och toppat listor världen över. Däremot har Rednexs ”Cotton Eye Joe” aldrig tidigare väckt ett sådant missnöje som under Canadian Open. – Jag vet inte om jag ska beklaga eller gratulera, säger sångaren Annika Ljungberg med ett skratt.
Annons:
Carmarino
2023-08-16 00:11
#91

#90: Undrar vad det var som hände och varför den spelades just då? Någon som kom åt fel spak på mixerbordet kanske? 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-16 08:07
#92

#91 Ja, det verkar ha varit någon sådan tabbe. I så fall finns det någon i Kanada som gillar låten fortfarande och har sparat den…😉.


Re:tired.

Fornöga
2023-08-23 20:58
#93

Agnetha Fältskog uppges vara på gång med ett färskt skivsläpp.


Re:tired.

Abba-ikonen Agnetha Fältskog kommer att släppa ny musik i dagarna, enligt uppgifter till Aftonbladet. Under onsdagen lad
Fornöga
2023-08-24 08:31
#94

#93 En annan "gammal bekant", Ann-Margret (82), har just släppt skivan "Born to be wild"- hennes första rockalbum. [Källa.]


Re:tired.

  • Redigerat 2023-08-24 08:32 av Fornöga
Carmarino
2023-08-24 08:32
#95

#94: Still going strong. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-24 08:37
#96

#94 ff "När kommer vi att vänja oss vid att det är så här vi ser ut numera? För varje år som går kommer en massa fräscha och aktiva 40-talister att fylla 80. Kanske dags att avdramatisera den siffran?" Britta Svensson i Aftonbladet tycker att nöjesjournalisterna har en läxa att göra.


Re:tired.

Förra sommaren regerade de coola 70-plussarna. I år har det varit 80-åringarnas tid. Det går fort nu.
  • Redigerat 2023-08-24 08:39 av Fornöga
kamera0710
2023-08-24 12:05
#97

Carl Bildt är åter aktuell i Bamse-sammanhang. Får se om det åter blir ramaskri om att Bamse är kommunist från Moderata Ungdomsförbundet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/onQy47/carl-bildt-ar-med-i-bamse

Statsminister, utrikesminister – och generalsekreterare för Förenade Småkryp. Carl Bildt gör en liten roll i den nya Bam
Annons:
GikMio
2023-08-25 17:18
#98

Snart dags för höst-tv då Idol är en tradition. En audition där juryn är sträng, och många talangers medverkan tar slut här och nu. Alla kan inte bli lika på som denna tjej vars resa startade i just Idol..

GikMio
2023-08-25 17:34
#99

#98 Loreen slutade fyra i Idol 2004. Undrar hur det gick för dom tre som var före. Hon har vunnit ESC två gånger.. Agnes Carlsson och Måns Zelmerlöw var väl med också på den tiden. Måns vann ju ESC 2015. Har inte fuskat och googlat.

Fornöga
2023-08-26 09:02
#100

"Sällan har vi varit så tillbakablickande som vi är nu. Nya filmer utspelar sig på 1980-talet och 2000-talshiten Boten Anna toppar listan. Det finns något deppigt över det", suckar Karin Pihl på GP:s ledarsida.

"Den största hitlåten i Sverige just nu är, enligt Spotify, Basshunters ”Boten Anna”. Det stämmer – samma eurodiscoplåga som inte gick att få ur skallen sommaren 2006, fast i en ny, slickt producerad variant med fånig, smörig sång och utan den hjärndöda gaming-charmen.

Boten Anna är inte den enda gamla dängan som väckts till liv. Lite längre ner på listan över de mest populära låtarna finns nyversioner av Dr Albans ”Sing Hallelujah”, ABBA:s ”Take a chance of me”, DJ Sashs "Ecuador" och The Arks ”It takes a fool to remain sane”.---

"Vad är då problemet med att folk lyssnar på The Ark-covers i stället för något nytt? Att människor känner sig nostalgiska på 30-årsfester och vill dansa till Boten Anna är i sig knappast ett problem. Eller för den delen att folk lyssnar på Håkan trots att de passerat 40. Problemet är att populärkultur bygger på att vara nyskapande. Det innebär inte att man inte kan inspireras av det gamla – tvärtom. Men populärkultur som bara imiterar det som redan finns utan att tillföra något av värde blir bara pastisch. Och det blir i sin tur lite kvävande. Att leva 2023 är som att vara fast på en Finlandskryssning där båten aldrig lägger till."


Re:tired.

Sällan har vi varit så tillbakablickande som vi är nu. Nya filmer utspelar sig på 1980-talet och 2000-talshiten Boten Anna toppar listan. Det finns något deppigt
  • Redigerat 2023-08-26 09:02 av Fornöga
Carmarino
2023-08-26 09:24
#101

#100: Så är det nog.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
2023-08-26 09:58
#102

#100 Boten Anna är vidrig i mitt tycke. Jobbade som fastighetsskötare och lyssnade på radio i hörselkåpan medan jag klippte och trimmade gräs och denna låt spelades om och om igen. Genomgick dessutom en personlig kris i denna veva då min far gick bort.
.

GikMio
2023-08-26 10:16
#103

#102 Sommaren 2006 var det. Känns som det var igår. Var 32 år då och nästa år fyller jag 50 år. Åren går fort..

Fornöga
2023-08-26 10:40
#104

#100 ff Så här låter Booten Anna i den nytappning som Pihl nämner. Lyssna den som vill och orkar...


Re:tired.

Listen to INGEN KAN SLÅ (BOTEN ANNA): https://lnk.to/BotenAnnaFollow BasshunterInstagram: https://www.instagram.com/basshunter_se/TikTok: https://www.tiktok....
Annons:
Carmarino
2023-08-26 10:49
#105

#104: Kan inte påstå att jag tycker den är en förbättring i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-26 10:51
#106

#105 Har inte lyssnat (och har knappt heller hört originalet). Fast man har ju inte kunnat undgå att höra talas om den…😏


Re:tired.

Carmarino
2023-08-26 10:54
#107

#106: Hörde originalet lite då och då förr i tiden, men lyssnade inte så ofta på radio så jag hann inte tröttna på den. Tycker den är okej, men inte så mycket mer, och den nya versionen är snäppet sämre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-27 13:26
#108

Annelie Rydé lägger karriären på hyllan. Jag har alltid gillat henne, och haft turen att se henne uppträda på ett företagsevent.

I början på karriären var hon tydligen punkare.

Källa.


Re:tired.

Anne-Lie Rydé, 66, avslutar karriären, meddelar hon själv på Facebook. Beslutet har växt fram under flera år. ”Jag känner mig färdig, förnöjd, stolt, fullärd, mätt, tillfreds, tacksam och glad med det som sker”, skriver hon.
  • Redigerat 2023-08-27 14:11 av Fornöga
GikMio
2023-08-27 13:39
#109

#108 Bra skådespelerska också. Var med i humorserien c/o Segemyhr där hon spelade karltokigt fruntimmer och mamma till Olle Sarri som var inneboende hos Fredrik Segemyhr spelad av Johan Ulveson.

Carmarino
2023-08-27 16:07
#110

#108: Av någon anledning har jag aldrig tyckt om henne. Vet inte varför faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-31 12:46
#111

Re:tired.

The Official Audio for 'Where Do We Go From Here?'. Listen to 'Where Do We Go From Here?': https://agnetha.lnk.to/WhereDoWeGoFromHereIDTaken from the forthco...
Annons:
Carmarino
2023-08-31 13:39
#112

#111: Hade aldrig kunnat gissa att det var hon om jag hört den utan att veta vem som sjöng. Rösten är sig inte riktig lik. Den är mörkare än tidigare. Inte dålig, bara annorlunda. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-08-31 13:54
#113

#112 Som Agnetha Fältskog själv säger i en BBC-artikel:

"Jag var lite spänd och lite nervös för när du blir äldre förändras din röst", förklarar hon i en sällsynt intervju.

"Jag tror att min röst har sjunkit lite i ton eller tonhöjd. Så jag kanske låter lite mer… inte mörk, men lägre.

"Men jag kan fortfarande uttrycka mycket och jag gillar att tolka låtarna. Och jag gjorde det, och jag tycker att det blev väldigt bra."---


Re:tired.

In a rare interview, she discusses new music and the "strange" experience of watching her 3D avatar.
Carmarino
2023-08-31 13:56
#114

#113: Ja, det har hon rätt i.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-09-05 07:41
#115

För första gången på arton år, och nu alltså utan Charlie Watts medverkan, kommer Rolling Stones inom kort att släppa ett nytt studioinspelat album. Hackney Diamonds presenteras närmare under onsdagen, meddelar Kulturnytt på SR.


Re:tired.

Efter år av spekulationer och mystiska ledtrådar, tillkännager Rolling Stones att bandet snart släpper sitt första studioalbum med nyskrivet material sedan ...
Fornöga
2023-09-06 18:55
#116

#115 Den 20 oktober släpps albumet Hackney Diamonds, avslöjade bandet idag.

Källa.


Re:tired.

Efter 18 år släpper The Rolling Stones ett nytt album. Den 20 oktober kommer ”Hackney diamonds”. Det berättade bandet vid ett evenemang i London på onsdagen.
Fornöga
2023-09-08 17:46
#117

På söndag skulle TV4 hylla Lars Berghagen i programmet "Vilket liv", en efterföljare till gamla "Här har du ditt liv". Tyvärr kan inte programmet sändas eftersom huvudpersonen vårdas på sjukhus, och tillståndet är enligt familjen allvarligt på grund av det tillstött komplikationer i samband med en hjärtoperation. TV4 ersätter programmet med det avsnitt i samma serie som ägnas åt Carola.

Källa.


Re:tired.

Aftonbladet kan berätta att Lasse Berghagen har genomgått en stor hjärtoperation. Dessvärre uppstod komplikationer och den folkkäre artisten har nu varit nedsöv
  • Redigerat 2023-09-08 17:50 av Fornöga
Fornöga
2023-09-13 07:41
#118

Det på sin tid framgångsrika pojkbandet NSync med bl.a. Justin Timberlake i uppställningen skingrades i början på seklet men återförenades för en kväll som prisutdelare på MTV Video Music Awards i natt svenskt tid. Det var Taylor Swift som fick priset som de delade ut.


Re:tired.

De sa ”Bye bye bye” till fansen 2002. I natt återförenades NSync på MTV Video Music Awards till publikens – och Taylor Swifts – stora förtjusning.
Annons:
Carmarino
2023-09-15 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Med tanke på dagen så tycker jag det kan passa med ett gammalt foto på kung Carl XVI Gustaf. Det är från 1975, så han hade varit kung i två år och hade ännu inte gift sig med drottning Silvia.

Fotot är taget av min bror.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2023-09-15 14:52 av Carmarino
Fornöga
2023-09-15 14:58
#120

Bra bild på jubilaren! 👍


Re:tired.

Carmarino
2023-09-15 15:39
#121

#120: Tack. Ja, han är duktig på att fotografera, min bror. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-09-21 10:40
#122

Rod Stewart gör sitt åttonde Scandinaviumframträdande i juni 2024.


Re:tired.

Nästa sommar återvänder Rod Stewart till Göteborg och Scandinavium. Det blir hans åttonde konsert i hockeyrinken sedan 1976. Den brittiske rockartisten med den
  • Redigerat 2023-09-21 10:40 av Fornöga
GikMio
2023-09-27 10:01
#123

#122 Åttonde bara? Frölunda har gjort tusentals 😁

Fornöga
2023-09-27 10:31
#124

#123 Å andra sidan har de aldrig spelat i Royal Albert Hall. Det har Roddan! 😉


Re:tired.

  • Redigerat 2023-09-27 10:31 av Fornöga
GikMio
2023-09-27 15:26
#125

#124 Har pratats länge om att dra kablar och kylanläggningar och spela en ishockeymatch i den varmaste Saharaöknen så visst kan Frölunda spela match i Albert Hall om man flyttar lite på stolarna 😏

Annons:
Fornöga
2023-09-27 15:55
#126

Owe Thörnqvist (som fyllde 94 i våras) har släppt en ljudbok, "Boogieman och låtarna".

#125 Ja, kunde de spela bandy på Sahara så… 😉 (Förklaring till denna OT: den tidigare bandyplanen i Lesjöfors hette så av någon anledning.)


Re:tired.

  • Redigerat 2023-09-27 15:56 av Fornöga
GikMio
2023-09-27 23:46
#127

Sångaren Steve Hogarth i det brittiska rockbandet Marilion träffade under en flygresa en annan brittsk medborgare Paul Barney. Det startade som vanligt främlingar emellan med ett hej och hur mår du..Samtalet utvecklades sedan med att Barney överlevt en frukstanvärd katastrof på Östersjön. Det slutade med att Hogarth skrev denna låt. Det är 29 år sedan Estoniakatastrofen..

.

Fornöga
2023-09-30 10:21
#128

#118 Tydligen inget tillfälligt inhopp.


Re:tired.

Pojkbandet 'NSync är tillbaka med ny musik, för första gången på två decennier. Men håller pojkbandet efter tjugo år utanför rampljuset? – Bättre än jag hade väntat mig. Samtidigt är det verkligen en Justin Timberlake låt, säger musikkritiker Tali da Silva till SVT.
Fornöga
2023-10-02 14:10
#129

Live aid blir musikal.
Källa.


Re:tired.

Live Aid, en av världens mest kända konserter, ska bli musikal med premiär i London nästa år, rapporterar BBC.
  • Redigerat 2023-10-02 14:10 av Fornöga
GikMio
2023-10-02 14:22
#130

#129 Kul du nämnde det. Hörde en dokumentär häromkvällen om Freddy Mercury.. Om du minns Band Aid där man gjorde låten Do they know its Christmas så medverkar inte Freddie Mercury och Queen på den. Dom fick inte.. Men i Live Aid så var dom välkomna.

Fornöga
2023-10-05 10:35
#131

Det är inte bara Gyllene Tider som återförenas (då och då), The Soundtrack of Our Lives har återfunnit lagkänslan efter några spelningar i sommar och beger sig nu ut på turné.

Källa.


Re:tired.

Sommarens succéspelningar gav mersmak för såväl bandet som publiken. Nu växlar The Soundtrack of Our Lives upp och ger sig ut på en omfattande Sverige-turné med dubbla avslut på hemmaplan.
Fornöga
2023-10-06 15:55
#132

#117 Lasse Berghagen ligger fortfarande på IVA, men familjen har samtyckt till att det uppskjutna hyllningsprogrammet till honom sänds på söndag, eftersom de tror att det kan stärka honom.


Re:tired.

Lasse Berghagen, 78, hyllas i ”Vilket liv!” på söndag. Nu berättar dottern om beslutet att sända programmet trots den folkkäre artistens hälsotillstånd. ”Papp
Annons:
Carmarino
2023-10-06 15:57
#133

#132: Tycker det låter lite oroväckande ändå. Det verkar inte riktigt som han är "fullt vaken" och kan kommunicera med dem runt omkring. Får hoppas att programmet kan ge honom en knuff i riktning mot tillfrisknandet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
2023-10-06 17:22
#134

Har senaste halvåret hört poddar eller dokumentärer med dom största. Men aldrig med R.E.M som är bland dom största banden någonsin…

GikMio
2023-10-06 17:32
#135

#134 Älskar den sångrösten..Speciell och ihågkommen…

Carmarino
2023-10-06 17:39
#136

#135: Ja, den är bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
2023-10-06 17:46
#137

#136 Michael Stipe hette sångaren. Amerikanskt band..

Carmarino
2023-10-07 02:57
#138

#137: Jag vet. Kollade rätt mycket på MTV på den tiden när de spelade musikvideor. R.E.M. var med rätt ofta där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
2023-10-07 10:37
#139

#138 Det var via MTV jag fann dom. Hade en MTV-period i början av 90-talet där man satt klistrad på helgerna.

Annons:
Fornöga
2023-10-08 17:20
#140

Punken är tillbaka, påstår GP (betalartikel.)


Re:tired.

Trasiga jeans, nitbälten och bandtisha – ungdomskulturernas ungdomskultur är tillbaka. Men hur punk är det att klä sig punk 2023?
Fornöga
2023-10-16 15:55
#141

Madonna, som uppträder i Tele2 Arena den 28 oktober verkar vara i bra form enligt rapporterna..


Re:tired.

Madonna är i toppform. Det skriver kritikerna efter att stjärnan sparkade igång sin Celebration-turné i London på lördagen.Det var 20 000 i publiken, när ...
Fornöga
2023-10-18 09:45
#142

En självbiografisk bok av/om Britney Spears kommer på bokhandelsdiskarna i USA under innevarande månad, och artisten själv säger att hon för första gången bereds möjlighet att berätta om sin situation. Bland det som hon utvecklar är hur hon genom att ställas under förmyndarskap av sin far återförde henne i en känsla av barndom.

Källa.


Re:tired.

Nästa vecka på tisdag ger popstjärnan Britney Spears ut sin självbiografi ”The woman in me”. I boken sägs popstjärnan för första gången berätta sin historia på sina egna villkor.
Fornöga
2023-10-18 14:53
#143

Pugh Rogefeldt hyllas med en minneskonsert ikväll med stora delar av popeliten på scen.


Re:tired.

Pugh Rogefeldt gick bort 1 maj i år, 76 år gammal. I kväll ställer en stor del av den svenska pop- och rockeliten upp på en hyllningskonsert till minne av honom
Carmarino
2023-10-18 15:20
#144

#143: Såg Pugh uppträda en gång på 70-talet. Minns mest när han "spelade på gylf" när Bosse Norling sjöng "På festplatsen". 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-10-18 16:23
#145

#144 Hade varit svårare att lira när det var knappar i stället för blixtlås. Fast Knäppupprevyn kanske hade klarat det? 😉


Re:tired.

Carmarino
2023-10-18 16:47
#146

#145: Ja, spela på knapp har jag inte hört någon som gjort. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
2023-10-20 10:52
#147

För första gången sedan 2005 släpper Rolling Stones en nyskriven platta.


Re:tired.

För första gången sedan 2005 är The Rolling Stones aktuella med en nyskriven platta. På sin comeback ”Hackney diamonds” tar de hjälp av bland andra popstjärnan Lady Gaga och skådespelaren Sydney Sweeney.
Carmarino
2023-10-20 10:58
#148

#147: När de var i 20-årsåldern tror jag inte att någon av medlemmarna i varken Rolling Stones eller Beatles hade en tanke på att de fortfarande skulle vara aktiva och turnera när de närmade sig (eller hade passerat) 80-årsstrecket. 😊

Vill minnas att Paul McCartney nämnde något om det i en tidig intervju, men jag har för mig att han pratade om 40-årsåldern. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-10-20 11:16
#149

#148 Nej, med tanke på det liv de verkar ha levt är det väl ett under att de uppnådde trettioårsdagen…(Med undantag av Brian Jones.) 🙄


Re:tired.

Carmarino
2023-10-20 11:54
#150

#149: Ja, fast det brukar väl sägas att Keith Richards är marinerad i sprit, så det är därför han har lyckats hålla sig vid liv så länge. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-10-20 12:25
#151

#148 ff Norsk åldringsforskare och tillika Stonesfan förklarar varför de är med i leken fortfarande.


Re:tired.

Det er ikkje nødvendigvis damer, dop og alkohol som er oppskrifta, seier forskar. Likevel har rockarane gjort noko som er både rett og viktig.
Carmarino
2023-10-20 15:01
#152

#151: Finns även en svensk geriatriker, som också är stonesfan, som har en förklaring.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Trots att medlemmarna är runt 80 fortsätter Rolling Stones att turnera. De släppte dessutom precis ett nytt album efter drygt 60 år som band. Har en livstid
  • Redigerat 2023-10-20 15:01 av Carmarino
Fornöga
2023-10-20 15:59
#153

Titiyo som skivdebuterade för 35 år sedan är aktuell med en ny skiva (släppt i somras) och är nu ute på turné- hon uppträder i Göteborg den 27 oktober.


Re:tired.

Titiyo är tillbaka! Artisten som är och förblir en ständigt återkommande nytänkare och inspiratör på den svenska musikscenen. Nu är hon aktuell med ny musik och i höst får publiken äntligen möta henne igen.
Annons:
Fornöga
2023-10-22 21:25
#154

Lasse Anrell- minns ni honom? Han är numera krönikör i NWT, och i sin senaste krönika tycker han att det är hög tid att någon gör en musikal om Sven-Ingvars. Hade Thore Skogman levt hade han nog nappat direkt…😉

https://www.nwt.se/2023/10/21/hela-varmland-ar-ju-en-musikal-med-transvestiter-gubbar-och-sven-ingvars-6d9f1/

Ny tråd inom kort.


Re:tired.

  • Redigerat 2023-10-22 21:31 av Fornöga
Carmarino
2023-10-23 03:47
#155

#154: Låter som en succé. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2023-10-23 09:07
#156

Den hundraåriga Folkparken i Gävle, numera i privat ägo, rivs i november och området kommer att bli bostadsområde. SR besökte parken när den sista Dansmaran gick av stapeln med mer än 2000 deltagare.


Re:tired.

P4 Dans besöker Gävlemaran, som lockar mer än 2000 dansare från hela Sverige. I november rivs Folkets Park i Gävle men vi är där för att fånga de sista ...
Fornöga
2023-10-23 10:01
#157

Re:tired.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: