Nostalgi iFokus fyller tio år! 🍰
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I den här månaden 2015 gjorde Scorpion76 genidraget att starta upp Nostalgi iFokus, och den äldsta bevarade tråden skapades den 19 januari av Anterrabae och handlade om Love Story. Tyvärr var hon nog tidigt ute, för det blev aldrig någon reaktion på hennes inlägg. Sedan dess har det blivit mer fart i våra trådar!
Idag finns varken Scorpion76 eller Anterrabae med som aktiva på sajten, men de finns med i vår historia. Efter Scorpion76 övertog GIKmio värdskapet, och även om han sedan lämnat det så finns han fortfarande glädjande nog med och medverkar i vår ständiga nostalgiyra.
Efter GIKmio övertog Carmarino stafettpinnen, och hon ser tillsammans med alla oss andra medlemmar till att sajten fortlever så som den skapades 2015. För, som det heter i sajtförklaringen: "Det här är sajten för dig som verkligen vill frossa i nostalgi och drömma dig tillbaka i tiden. Här diskuterar vi musiken, modet, filmerna, nyheterna med mera, som var populära förr. Vi är medvetna om att allt inte var bättre då, men vi väljer att fokusera på det positiva."
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Vi får hålla tummarna för att det blir åtminstone 10 år till. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1 Om tio år är det 20 år sedan de här låtarna var populära och då platsar de på Nostalgi. 😉
Style - Taylor Swift
Love Me Like You Do - Ellie Goulding
What Do You Mean - Justin Bieber
Uptown Funk - Mark Ronson (feat. Bruno Mars)
Watch Me (Whip/Nae Nae) - Silento
See You Again - Wiz Khalifa (feat. Charlie Puth)
På Svensktoppen för tio år sedan var Mando Diao med "Strövtåg i hembygden" en långliggare, i övrigt var det mycket från "Så ska det låta" bland de tio.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2025-01-29 11:50 av Fornöga
Jag var nog inte med från första början men publicerade kommentarer och inlägg under 2015. Tyckte sajten var intressant, och det tycker jag idag också.
Grattis till 10 år 🎈🎂🎁🎉
Kommer ihåg när sajten startade och jag har för mig jag medarbetade då när Scorpion76 startade men då med ett annat konto men att det gått 10 år jösses vart tar tiden vägen.
Det här är en underbar sajt det är inte alltid jag skriver men ibland gör jag det med men kikar in då och då här finns så mycket underbart nostalgiskt och jag är en nostalgiker uti fingerspetsarna det är glädje och fantastiskt underbart att kunna gå tillbaka till olika tider och minnas det är en sån skön och harmonisk känsla 😎
Jag har genom åren faktiskt blivit väldigt förvånad över hur jag fått svar från många både i min vänkrets men också släkt och anhöriga att dom tycker nostalgi är sorgligt det där är något som aldrig kan gå in i mig för nostalgi är ju något vackert och fina minnen vi har som vi ska glädjas åt inte känna sorg över fina minnen från förr som vi har och som vi delat i glädje med andra jag har aldrig förstått den där inställningen att det skulle vara sorgligt.
Jag har till och med kommit i konflikt med några när jag stått på mig om att det här är något fint och vackert att glädjas åt och minnas.
Nån mer än jag som mött det här där en del ser med sorg på det istället för med glädje ?
Grattis sajten Nostalgi 🎁🍾🎈🎂
#4: Har nog inga sådana i min omgivning - tack och lov, men det finns en del som inte är så intresserade.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4 #5 Nej, jag har heller inga nostalgimotståndare i min omgivning, kanske beroende på ålder och att jag inte har så många yngre runt om mig till vardags. Däremot har jag noterat en del nostalgiallergi i enstaka andra trådar här. 😉
#6: Ja, de där nostalgiallergikerna har verkligen hamnat på fel sajt. 😁
nostalgiallergi 😂 det var en bra diagnos 👍
#9 Då får det bli ännu en tacksamhetens tanke till Scorpion76 och övriga dåtida nostalgiker. 👍
- Redigerat 2025-02-08 09:01 av Fornöga