I vår Herres Hage
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En brittisk TV-serie som visades under 7 säsonger, 1977-90. Totalt spelades 90 avsnitt in och den blev mycket uppskattad, inte bara i Storbritannien utan även i Sverige. I orginal hette serien "All Creatures Great and Small" men i Sverige döptes den om till "I vår Herres Hage".
Som tidigare nämnts så är serien återigen aktuell eftersom en nyinspelade version börjats visas på SVT.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Första avsnittet från säsong 1:
Meeeen den hade jag helt glömt bort men minns nu att jag gillade den.😉
Spännande med en nyinspelning.
/Maria
#2 Nyinspelningen håller bra klass, enligt mig. Eller - mitt intryck efter 1:a avsnittet.
Det finns avsnitt från den ursprungliga serien att hitta på YouTube. Kanske inte alla 90, men många verkar det som.
Så roligt.😊
/Maria
#4 Ja, jag följde serien men har säkert missat många avsnitt. På den tiden fungerade TV-tittande på ett annat sätt än idag (minst sagt!). Kul återblick.
Gillade serien när de sände den första gången. Ska titta på den nya också, men har inte hunnit börja ännu. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker