Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettövrigt
Läst 75 ggr
Sabah
2022-02-05 12:46
6

Flyttkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förr skickade man flyttkort till sina vänner när man bytte adress. De skickades portofritt inom Sverige. Det var viktigt att alla hade ens adress då man skickade mycket med posten på den tiden. Julkort, semesterhälsningar och födelsedagskort t ex.
Jag förde också in adresserna i en adressbok tillsammans med telefonnummer, så man hade allt samlat. Då man hade fast telefon fick man kanske nytt telefonnumner också, om man flyttade till en annan ort eller till en annan stadsdel. Man hade dock kvar samma nummer om man bodde på en mindre ort och flyttade inom samhället.

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-02-05 13:20 av Sabah
[GIKmio]
2022-02-05 13:35
1

Det är elva år sedan jag flyttade senast. Men då skickade jag flyttkort med ordet Välkommen! 🙂

Carmarino
2022-02-05 13:58
1

Förra året bytte de vårt (och en del andras) postnummer och då fick vi hela fyra stycken flyttkort att skicka till dem vi ville. 😊 De hade dock inga vackra foton som motiv. Har för mig att det bara var någon tråkig text om att postnumret var ändrat.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2022-02-05 16:50
1

Flyttkort ja…Det hade jag glömt 😃

/Maria

[redu]
2022-02-06 18:15
2

Flyttkorten ska finnas kvar för tänk om vi står utan teknik ?

Jag har dom med i minnet och dom var fina att få.

Tänk vilken tid vi var i då vad fint.