Grattis Paul McCartney, 80 år idag
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sir Paul McCartney fyller 80 år idag. 💐🥂🍾🎁
Mull of Kintyre är en av mina favoriter med Paul McCartney. Dels för att jag tycker sången är väldigt vacker, och dels för att jag älskar säckpipemusik. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag var tänkt att skriva att "No More Lonely Nights" är en av mina favoriter med honom på senare år, när jag ser att den kom 1984…😏 Hur som helst gillar jag den fortfarande.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
#1: Ja den är bra - och den har ju bara 38 år på nacken, så den är väl förhållandevis ny. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Just nu sänder P4 Plus en repris av Lunchboxen, med en hyllning till Paul McCartney. Den sändes ursprungligen på Pauls 50-årsdag för 30 år sedan. Det går även att lyssna på den i 30 dagar framöver.
https://sverigesradio.se/avsnitt/p4-plus-lunchboxen-en-hyllning-till-sir-paul-mccartney
Födelsedagsbarnet firades av på scen i East Rutheford av Jon Bon Jovi bl.a.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Grattis Paul! 🏆🎵
Så mycket härlig musik han har gett oss genom åren. Här är en av mina favoriter.
Usch vad tiden går! Redan 80 år!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!